Emlak Yöneticim

Medyada Kadının Gücü

Medyada Kadının Gücü

Gerek dünyada gerek ülkemizde medyada kadının kullanımı sık rastlanan bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Kadınların toplumsal, kültürel ve siyasal olarak televizyonda konumlandırılmış biçimi çeşitli televizyon programlarına, haber ve tartışma programlarına, reklamlara, dizilere, filmlere yansıtılmaktadır. Medya kadına hem tüketici olarak hem de tüketimde kullanılan bir nesne olarak çok fazla yer vermektedir. Bu makalede, gazetelerde, televizyonlarda, reklamlarda ve dergilerde kadınların yer alış biçimleri irdelenmiştir. 

Medyada kadının gücünün kullanımında kadınların siyasetten ekonomiye, kültür-sanattan spora toplumun çeşitli alanlarındaki başarılarıyla yansıtılmasına dikkat edilmesi gerektiği üzerinde durulmuştur. Artık kadınlar kamusal alandaki özgürlüğünü kendi emiği ve üretimine bağlı bir biçimde kazanmaya çalışmaktadır. Kadınların gerek özel gerekse kamusal alanda elde ettiği güç ve statü onların bu alanda kazandığı kimliği ortaya koymaktadır. 

Yazılı ve görsel medyada kadına yüklenen özellikler ona herhangi bir güç ve statü ilişkisi kazandırmaktan çok uzaktır. Erkeklerden farklı olarak kadınlar fikirleriyle değil, görünümleriyle haber değeri taşıyorlar. Yani, kadınların aleyhinde işleyen mekanizma ısrarla muhafaza ediliyor. Günümüzde gazetecilik mesleği hala erkeklerin egemenliği altında olsa da giderek kadınlar bu alanda daha fazla söz sahibi olmaya başlamıştır. 

Gazetecilik ya da televizyonculuk çalışma şartları açısından, çoğu zaman değişik yerlerde ve değişik kişilerle bir arada olunması gereken bir meslek olduğu için toplumdaki geleneksel kadın anlayışıyla çatışabilmektedir. Ancak günümüzde daha fazla kadın bu geleneksel kadın anlayışını yıkmak istercesine, zor çalışma şartlarına rağmen medyada çalışmak istemektedir. Bilinçli, eğitimli ve donanımlı bir biçimde medya alanına yöneldiklerinde, kadınların bu alandaki konumları da güçlenecektir. Aynı zamanda kadınların her alanda olduğu gibi medya alanında da gerek nitelik gerek nicelik olarak daha da güçlenmeleri gerekmektedir. 

Çağdaş kadın her şeyden önce özgür kadındır. Ancak çağdaşlık ve dolayısıyla özgürlüğün bilgi ve deneyimle kazanıldığı unutulmamalıdır. Bu noktada medyaya önemli görevler düşmektedir. Ayrıca medyanın kadınlar için daha fazla ilgi çekici bir mesleki alan haline gelmesi sağlanırsa, kadınların medyada daha ciddi sorunlarıyla, toplumsal, siyasal, kültürel, ekonomik alanlarda başarılarıyla kendilerine yer edinmeleri sağlanabilir.